wtorek, 13 maja 2014

Człowiek uczy się przez całe życie: Cierpliwość.

Cierpliwość jest cechą niezwykle istotną, która naprawdę pomaga nam w unikaniu komplikacji w życiu. Warto ją wypracować, ponieważ brakiem cierpliwości możemy sobie wyrządzić krzywdę.

Przykład 1.
Któregoś dnia stwierdziłam "kupuję nowy telefon". Poszłam do sklepu, kupiłam. Niespełna pół roku później narzekałam co niemiara, że system nie ten, za te pieniądze dostałabym lepszy, ale że nie chciałam już dłużej czekać, nie chciało mi się wcześniej poświęcić czasu na research, musiałam się z nim pomęczyć. Teraz chciałam znów kupić nową zabawkę. Tym razem poprosiłam mojego Mężczyznę, żeby doradził mi, co będzie najlepszym dla mnie wyborem przy określonej sumie pieniędzy, pochodziłam po sklepach i teraz jestem zadowoloną posiadaczką nowego telefonu :)

Przykład 2.
Jestem w gorącej wodzie kąpana. Kiedy rozmawiam z Lubym, zarzucę mu, że czegoś nie zrobił, a po chwili okazuje się, że chciał to właśnie zrobić/powiedzieć i jest mi wtedy strasznie głupio. Pewnego razu też pomyślałam, że powiedział coś nie tak/czegoś niedopowiedział. Ale siedziałam cicho. Nie minęła minuta, jak powiedział to, co chciałam usłyszeć. Dzięki temu, że się powstrzymałam, uniknęliśmy sprzeczki i niepotrzebnych nerwów.

Takich przykładów znalazłabym wiele. Ostatnimi czasy trenuję swoją cierpliwość, powstrzymując się od niepotrzebnych słów, co się naprawdę opłaca! Jestem szczęśliwa, nie denerwuję się niepotrzebnie, nie denerwuję niepotrzebnie innych :)

Kiedy nie przemyślimy naszych decyzji, nie powstrzymamy się od niepotrzebnych słów, możemy tego pożałować. Często jesteśmy później niezadowoleni, wywołujemy niepotrzebne sprzeczki. Czasem lepiej coś przemilczeć lub zastanowić się nad lepszym doborem słów. Naprawdę, warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz