piątek, 27 września 2013

Znajdź trochę szczęścia!

Codziennie narzekamy. Że nie ma pracy, że ludzie źli, że tramwaj się spóźnił, że pogoda brzydka.
Nie doceniamy. Wschodów/zachodów słońca, przyjemnego powietrza, chwil z książką/ulubionym serialem, tego co po prostu mamy.

weheartit.com

Trzeba zacząć dostrzegać to szczęście! Zamiast marudzić, że nie masz dużo pieniędzy, wymarzonego mieszkania, super faceta czy czegokolwiek innego, zwróć uwagę na to, co posiadasz. Ja do któregoś momentu chodziłam wiecznie naburmuszona, bo nie miałam kupy forsy, najnowszego modelu telefonu, nie stać mnie było na takie czy siakie buty, ubrania, kosmetyki. Pewnego dnia doznałam olśnienia. Przecież mam dach nad głową, rodziców, którzy zawsze dbali o to, bym nie chodziła boso, nie chodziłam głodna, mogłam pojechać na studia, sama dokonać ich wyboru. Jestem zdrowa, mam dwie ręce, dwie nogi, żadnych chorób, umiem mówić, słyszę - jestem szczęściarą!
Dzisiaj, kiedy zaczynam myśleć, że jestem w jakiś sposób poszkodowana, karcę samą siebie, przypominając sobie, że nie wszyscy mają tak dobrze jak ja. Oczywiście jako osoba zachłanna mam zamiar dążyć do tego, żeby było jeszcze lepiej, ale nie mam zamiaru narzekać na rzeczywistość ;)

A teraz warto dojrzeć szczęście obok siebie: dobrą koleżankę, ładny widok z okna, super umiejętności matematyczne, pyszny obiad.

A Wy, jakie szczęście dzisiaj dostrzegliście? :)

3 komentarze:

  1. dokładnie... szkoda tylko, że tyle osób o tym zapomina. A narzekania na to, że się urodziło czy żyje w Polsce to już w ogóle nie mogę znieść!

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, czasem można być zniesmaczonym zastałą sytuacją w kraju, ALE zawsze można wyjechać. Albo sprawić sobie w naszym kraju godny byt ;) Zamiast biadolić, że tak źle i niedobrze, lepiej zrobić coś, co sprawi, że będzie super ;)

      Usuń
  2. Ach! Szczęście - mój ulubiony temat

    OdpowiedzUsuń